keskiviikko 11. huhtikuuta 2012

Tutorial: Misty landscape

Jee sain vihdoin tehtyä silmämeikki-tutorialin. Päätin siis tehdä uusilla lempparimeikeilläni Lumenen Blueberry Duo luomivärillä (sävy 5 Misty landscape) ja Lumenen Radiant Touch voidemaisella luomivärillä (sävy 3 Satin Glow) silmämeikin vähän pidemmän kaavan kautta. Duon sävyt ovat ihanan siniharmaat ja helmiäiset ja voidemaisen luomivärin sävy on kuultava hopea. Toivottavasti tykkäätte :)

1. Aloita hyvällä pohjalla. Nestemäisen luomivärin takia luomia ei kannata puuteroida liikaa.



2. Levitä koko luomelle pohjustusainetta. Itse kokeilin monia eri pohjustuaineita ja tämä GOSHin luomiväripuikko oli tähän tarkoitukseen paras (jopa parempi kuin Urban Decay!). Nestemäisen luomivärin levittäminen voi aluksi olla hankalaa, mutta oikea taktiikka ja määrä löytyvät nopeasti.
GOSH luomiväripuikko, Love that beige 1 + Lumene Radiant Touch voidemainen luomiväri, 3 Satin Glow

 
3. Levitä koko luomelle luomiväri-duosta ensin vaaleampaa sävyä..
Lumene Blueberry Long-Wear Duo luomiväri, 5 Misty landscape
..ja tee sitten tummemmalla sävyllä varjostukset about tuolle piirretylle alueelle. Häivytä hyvin!


4. Levitä vaaleampaa sävyä myös alaluomille.


5. Tee mustalla luomivärillä rajauksen ylä- ja alaluomiin ripsien tyveen viistolla siveltimellä. Tässä voi myös käyttää nestemäistä eye lineria, jos tahtoo :)
IsaDora Eye Shadow Palette, 56 Smoky Eyes


6. Tee mustalla kajalilla rajaus "vesirajaan" ja tummenna tarvittaessa myös yläluomen rajausta. Lisää kajalia myös silmän sisäkulmaan.
Lumene Natural Code silmämeikkikynä, 10 Black + Maybelline The Colossal Volum' Express -ripsiväri + Maybelline Natural Impact luomiväri, 05 Glamour Browns

7. Sitten puuttuu enää ripsari ja se on siinä! Tosin itse lisäsin vielä silmien sisäkulmiin hieman tuota Maybellinen aivan vaaleaa helmiäisluomiväriä keventämään meikkiä. 
Valmis!

Mikä on lukijaraadin mielipide meikistä? Ja onko parannusehdotuksia tutorialiin?

17 kommenttia:

Martina kirjoitti...

Todella nätti meikki ja hyvin tehty tuto! Tumma ja pehmeä :)(:

♥Milla kirjoitti...

aivan tavattoman upee meikki! :o jotain niin mun makuun :-)

Erika // Nude-blogi kirjoitti...

jeejee kiitos :) harmautta oli enemmän etenkin silmien alla, mutta enhän mä onnistunut siitä kunnolla kuvaa saamaan :/

Erika // Nude-blogi kirjoitti...

kiitos! mulle on tullu joku hirvee hullaantuminen hopeisiin ja harmaisiin meikkeihin, käytän ton lumenen luomivärin varmaan kuukaudessa loppuun :D

Suvi / Port Coton kirjoitti...

Ihan mahtava! Menee ehdottomasti testattavien listalle :) Näyttävä mut ei sotkunen. Mulla smoky eyes-meikki näyttää lähes aina iiihan kauheelta, semmonen suttura-look. Oon muutenkin rakastunut sun blogiin, kahlasin sen alusta loppuun tässä tenttiinlukujen ohella! :) Kiitos superhyvistä vinkeistä!

http://port-coton-de-suvi.blogspot.com/

Laura kirjoitti...

Tosi kivan näköinen meikki :) Tutoriaaliin mulla ei ainakaan oo mitään lisäysehdotuksia, tosi jees !:)

Heidi kirjoitti...

Oi! Hyvältä näytää! Kun osais itsekin varjostaa luomet noin taitavasti ja kauniisti... Pääsisinkö live-oppiisi? :)

Anonyymi kirjoitti...

Olisi kiva kuulla, miten meikkaat kauniit kulmasi? :)

jansku kirjoitti...

mikä kamera sulla on?:)

Anne kirjoitti...

Ihana meikki! Voisin itsekin kokeilla, vaikka noi värit ei välttämättä sovi mulle.. tai hmm.. on mullakin siniset silmät, mutta ruskeat hiukset. Ehkä voisin koittaa, vähän vaihtelua aina ruskeille luomiväreille. Kiitos selkeästä ohjeesta! :)

-A

Erika // Nude-blogi kirjoitti...

Suvi, voi kiitos! Kiva jos tykkäät :) Heh, mullakin usein menee tenttiiluvut jäihin kun löydän jonkun kivan blogin. Nytkin pitäisi olla lukemassa genetiikkaa..

Laura, kiitos! No hyvä jos tää postaus ei oo ihan dorka :D

Heidi, kiitos :) Mä en tiedä riittäiskö mun taidot opettamaan ihmisiä meikkaamaan :/ Mielenkiintoinen idea tosin.. Mutta hei ei varjostaminen vaikeaa ole! Kunhan sulla on hyvä häivytyssuti :)

Anonyymi, tässä postauksessa olen varmaan laittanut vain Lumenen kulmakynää. Oon tehnyt kyllä kulmapostauksen aikaisemmin: http://nudeblogi.blogspot.com/2011/12/kulmat-kondikseen.html

janina, no mulla itselläni on Canonin PowerShot SX210 IS, mutta nää kuvat on otettu mun isän kameralla, joka on joku Nikonin järkkäri. Tarkemmin en osaa sanoa mikä malli :/

Anne, niinpä vaihtelu virkistää. Ja voihan sitä aina kaikkea koittaa! Mäkin meen tosi usein ihan tolla ruskealla linjalla, mutta tää hopea tuo kivaa piristystä bilemeikkiin :)

Anonyymi kirjoitti...

sulla on pelottavan näkönen kaula tossa vikassa kuvassa :o

Erika // Nude-blogi kirjoitti...

Hahha no niin on! Katoin sitä itekki eilen :D Jännitin sitä varmaan jotenki oudosti ku otin kuvan.

Anonyymi kirjoitti...

moi, alotin sun blogin lukemisen joskus pari kk sitte ja tykkään! yks kysymys vaan: mä oon yrittäny ettiä tota suosittelemaas goshin lumiväripuikkoa helsingin keskustan sokokselta mut ei siel ollut :( myydääks noit enää? ja toimiiks toi mattaväreillä?

Erika // Nude-blogi kirjoitti...

Höh no mitä ihmettä. Oon nyt monesti nähnyt niitä alennuksessa, ettei vaan sit olis niin ettei niitä enää muka sais mistään. Yritä nyt vielä etsiä! Ja toimii mun mielestä, puikko tekee luomivärin sävystä tosi paljon kirkkaamman, mutta tietty se vähän vaikuttaa luomivärin mattaisuuteen. Mutta oon kyllä käyttänyt mattavärienkin kanssa! :)

Anonyymi kirjoitti...

nii täytyy kai katella :/ ku kuitenkin toi keskustan sokoshan on kai jotenkin suomen suurin sokos niin luulis löytyvän, mut kiitti kuiteski :)
jaja oot tosi nätti!

Erika // Nude-blogi kirjoitti...

Sokoksen verkkokaupasta niitä kuitenki saa: http://sokos.s-verkkokauppa.fi/webapp/wcs/stores/servlet/Tuote2/gosh-waterproof-eye-shadow-stickvedenkestava-luomivari/149385//13938/13938 Mut tosi outo juttu kyllä, jos sieltä ei löydy.. Mut toivottavasti jostain onnistut saamaan on :) Ja voi vitsi kiitos, piristit mun päivää! :)